fredag 14 februari 2014

Slaw

 
 
Jag har aldrig ätit en "klassisk" slaw, och ska jag vara helt ärlig är jag osäker på exakt vad som är i den.. Däremot brukar jag göra ett eget hittepå, och jag tror nog faktiskt att den kan kallas för coleslaw också. Detta är ett jättebra tillbehör till fisk, grillat eller varför inte på hamburgaren!
 
Ingredienser:
1/6 vitkålshuvud (strimlat)
1 morot (strimlad, grovriven eller hur man föredrar den)
1 syrligt äpple, finhafkat
1-1½ dl matyoghurt (turkisk, grekisk, rysk - vad man känner för!)
½ dl majonäs
salt och peppar
 
Hacka/strimla grönsakerna till önskad storlek (osthyvel funkar jättebra att strimla kålen med!), blanda med yoghurt, majonäs och kryddorna. Smaka av med en skvätt citronsat om man har lust.
Superenkelt och väldigt gott! Passar bra när grillsäsongen står runt knuten (eller är det önsketänkande..?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar