måndag 21 april 2014

Flytande Frukost

Alltså, jag är nog motsatsen till en frukostmänniska, jag har ALDRIG förstått charmen med frukostbuffé som andra blir superexalterade över, frukost är ju verkligen skitäckligt.
Jag kan uppskatta frukostmat när jag varit vaken i några timmar, men precis när jag vaknat så går det inte.
Men jag har gjort försök att få i mig frukost, det sägs ju trots allt vara det viktigaste målet på dagen, jag har insett att inta frukosten flytande är det enklaste för mig!
Det går ju dessutom snabbt att göra till skillnad från gröt eller bre smörgåsar eller vad som helst.
Med smoothies går det ju dessutom att ha i vad jag vill!

Det här är en klassiker för mig och den innehåller
1 dl hallon
1 banan
2 dl yoghurt
1 dl mjölk
1 msk pressad citron
1 msk kakaonibs 

Sedan är det bara att köra allt i mixer och sedan dricka.
Hur smidigt som helst. Jag kan också ibland ha i havregryn, eller ett rått ägg, beror lite på vad jag är sugen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar